Tietosuoja- ja rekisteriseloste
Rekisterinpitäjä
Paloturvapiste
Y-tunnus: 3461399-9
Pahnalantie 22, 42140 Juokslahti
Puh: 046 549 2317
Sähköposti: info@paloturvapiste.fi
Yhteydenotot rekisteriä koskevissa asioissa
info@paloturvapiste.fi
Rekisterin nimi
Paloturvapiste asiakasrekisteri
Yleistä
Tätä tietosuojailmoitusta sovelletaan kaikissa Paloturvapisteen liiketoiminnoissa. Henkilötiedot ovat tietoja, joita voidaan käyttää yksityisen henkilön tunnistamiseen tai, jotka voidaan muutoin yhdistää yksityiseen henkilöön. Käsittelemme pääasiassa henkilötietoja, jotka saamme suoraan työntekijöiltämme tai asiakkailtamme.
Käsittelemme henkilötietojasi yleisen tietosuoja-asetuksen edellyttämällä tavalla, jotta voimme palvella asiakkaitamme, arvioida työnhakijan mahdollisuuksia avoinna oleviin työtehtäviin ja täyttää velvoitteemme työnantajana. Antamalla meille henkilötietosi hyväksyt tämän yksityisyydensuojakäytännön menettelytavat ja ehdot.
Paloturvapiste on sitoutunut suojaamaan asiakkaidensa ja työntekijöidensä yksityisyyttä ja tarjoaa mahdollisuuden vaikuttaa tietojen käsittelyyn ottamalla yhteyttä osoitteeseen info@palotrvapiste.fi.
Tällä tietosuojaselosteella informoimme asiakkaitamme ja työntekijöitä heidän henkilötietojensa käsittelystä. Asiakkaan ja työntekijän on luettava ja ymmärrettävä tämän tietosuojaselosteen ehdot käyttääkseen paloturvapiste.fi -sivuston palveluita.
Keräämämme tiedot voidaan jakaa käyttäjän antamiin, verkkopalveluiden käytöstä havainnoituihin sekä analytiikan avulla johdettuihin tietoihin.
Henkilötietotyypit, joita enimmäkseen käsittelemme, ovat perustietoja:
- Etu- ja sukunimet
- Kotiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
- Työsuhteeseen liittyvät tiedot
- Työ- tai palvelussuhteen laatua koskevat tiedot
- Osaamiset
- Henkilön ansioluettelossaan ja hakemuksessaan ilmoittamat tiedot mukaan lukien mahdolliset kuvat ja videot
- Mitä tahansa muita tietoja, joita asiakkaamme ja työntekijämme toimittavat meille
Käytämme tietoja seuraaviin:
- Helppokäyttöisen ja turvallisen palvelun toimittamiseen
- Hyvän asiakaskokemuksen tarjoamiseen
- Palvelusuositusten ja markkinoinnin parantamiseen
- Asiakaspalvelun ja verkkosivuston kehittämiseen
Mitä tietoja voidaan kerätä?
- Käyttäjän itsensä antamat tai henkilön tunnistavat tiedot
- Tunnistamistiedot, kuten nimi
- Yhteystiedot, kuten osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
Tietojen pääasiallinen lähde on käyttäjä itse.
Rekisterin tietojen käyttötarkoitus
Henkilötietoja käytetään:
- Asiakkuuden ylläpitämiseen
- Tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin
- Paloturvapiste.fi -sivuston toiminnan ja palveluiden kehittämiseen
- Asiakaskokemuksen parantamiseen
- Analytiikkaan ja tilastollisiin tarkoituksiin
- Henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
- Väärinkäytösten estämiseen
- Paremman asiakaspalvelun tarjoamiseen
Tietoja käsitellään työntekijän tai asiakkaan ja Paloturvapisteen väliseen työntekijä- tai asiakassuhteeseen, sivuston käyttöön, asiakkaan erilliseen nimenomaiseen suostumukseen tai lainsäädännön velvoitteisiin perustuen.
Rekisterin tietosisällöt
Rekisteri voi sisältää seuraavat tiedot:
- Yhteystiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet
- ammatti , koulutus
- Mahdolliset kiinteistöistä kerätyt, asiakkaan itsensä antamat tiedot
Säännönmukaiset tietolähteet
Asiakasta koskevat tiedot saadaan säännönmukaisesti:
- Asiakkaalta itseltään puhelimitse, selaimen välityksellä, sähköpostilla tai muulla vastaavalla tavalla
- Evästeiden tai muiden vastaavien tekniikoiden avulla
- Myytävistä yrityskäyttöön suunnatuista markkinointirekistereistä ja muista vastaavista yksityisistä ja julkisista rekistereistä.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Miten tietoja säilytetään ja suojataan?
Kaikki henkilötiedot ovat suojattu asiattomalta pääsyltä ja vahingossa tai laittomasti tapahtuvalta tietojen hävittämiseltä, muuttamiselta, luovuttamiselta, siirtämiseltä tai muulta laittomalta käsittelemiseltä.
Paloturvapiste säilyttää asiakastietoja EU-alueella. Prosessien ja järjestelmien tietoturva ovat erittäin korkealla tasolla. Palvelimet on suojattu tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan.
Pääsyä henkilötietoihin valvotaan hyvien käytäntöjen mukaisesti.
Rekisterien suojaus
A Manuaalinen aineisto
Henkilötiedot suojataan asiattomalta pääsyltä ja laittomalta käsittelyltä (esim. hävittäminen, muuttaminen tai luovuttaminen). Jokainen käsittelijä voi käsitellä vain niitä henkilötietoja, joita hän tarvitsee työtehtävissään. Asiakirjat säilytetään ulkopuolisilta suojattuina lukitussa tilassa. Asiakirjat tulostetaan vain tarvittaessa ja paperitulosteet tuhotaan käytön jälkeen.
B Automaattisesti käsiteltävät tiedot
Sähköisesti käsiteltävät rekisterin sisältämät tiedot ovat palomuurein, salasanoin ja muiden tietoturvan toimialalla yleisesti hyväksyttävin teknisin keinoin suojattuja. Ainoastaan yksilöidyillä rekisterinpitäjän ja sen toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten työntekijöillä on pääsy rekisterin sisältämiin tietoihin rekisterinpitäjän myöntämällä käyttöoikeudella.
Kuka käsittelee henkilötietojasi?
Asiakastietoihin on pääsy vain Paloturvapisteen omilla, rekisterin ylläpitoon nimetyillä työntekijöillä, sekä verkkopalvelua ylläpitävän tahon työntekijöillä mahdollisten verkkopalvelua koskevien ylläpitotoimenpiteiden yhteydessä. Henkilökuntamme on koulutettu käyttämään tietoja turvallisesti ja eettisesti. Kukin henkilökunnastamme näkee asiakastietoja vain niiltä osin kuin se on työtehtävien suorittamiselle välttämätöntä. Rekisterin tiedot säilytetään luottamuksellisina. Pääsy järjestelmiin on rajoitettu henkilökohtaisilla tunnuksilla.
Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, jolloin tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Kaikkien kumppanien kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.
Kuinka kauan tietoja säilytetään?
Säilytämme henkilökohtaisia tietoja vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä selosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden, toteuttamiseksi ja niiden asianmukaisen toteuttamisen osoittamiseksi.
Asiakkaan pyynnöstä häntä koskeva henkilötieto voidaan poistaa tai anonymisoida Paloturvapisteen järjestelmistä. Osalle tietoa lainsäädäntö asettaa velvoitteita tiedon pidempiaikaiselle tallentamiselle, mm. seuraaviin tarkoituksiin:
- Kirjanpitolaki määrittelee tiedolle pidempiä säilytysaikoja riippumatta siitä sisältääkö aineisto henkilötietoja tai ei
- Kuluttajakauppaa koskevien vastuiden täyttäminen
- Järjestelmien lokitietoa kerätään ja säilytetään lain edellyttämällä tavalla, jotta voimme tarjota lainmukaisen ja turvallisen verkkoasioinnin asiakkaillemme
- Riittävien varmuuskopioiden ottaminen tietokannoista ja järjestelmistä tietojen turvaamiseksi, virhetilanteiden korjaamiseksi ja tietoturvan sekä jatkuvuuden varmentamiseksi
Asiakkaan oikeus henkilötietojensa suhteen
Asiakkaalla on oikeus:
- Saada tieto henkilötiedoistaan, mukaan lukien oikeus saada jäljennös henkilötiedoistaan
- Pyytää henkilötietojensa oikaisemista tai poistamista
- Tietyin edellytyksin pyytää käsittelyn rajoittamista tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä
Käsittelyn perustuessa erilliseen suostumukseen, asiakkaalla on oikeus peruuttaa suostumuksensa milloin tahansa. Tämä ei kuitenkaan vaikuta ennen suostumuksen peruuttamista suoritettuun tietojen käsittelyn lainmukaisuuteen. Oikeuksien käyttämistä koskevan pyynnön voi tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyynnön tulee olla riittävästi yksilöity, jotta asiakaspalvelumme voi todentaa asiakkaan henkilöllisyyden. Ilmoitamme asiakkaalle, mikäli emme joiltain osin pysty toteuttamaan pyyntöä, kuten poistamaan kaikkia tietoja, joiden säilyttämiseen meillä on lakisääteinen velvollisuus (esimerkiksi luotonantotiedot) tai oikeus.
Mikäli asiakas huomaa, että henkilötietojen käsittelyssä on puutteita tai se on lainvastaista, asiakkaalla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle.
Tallennettujen tietojen saaminen
Paloturvapisteen järjestelmiin tallennetut tiedot voi pyytää ottamalla yhteyttä sähköpostilla: info@paloturvapiste.fi.
Luovutetaanko henkilötietoja kolmansille osapuolille?
Voimme luovuttaa joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille palvelun tai toimituksen takaamiseksi.
Käytämme asiakastietoja kolmansien osapuolten kanssa myös analytiikka- ja personointitarkoituksiin.
Tietoja voidaan luovuttaa toimivaltaisten viranomaisten tai muiden tahojen esittämien vaatimusten edellyttämällä tavalla.
Välitämme tietoja seuraaville kolmansille osapuolille:
- Analytiikka- ja tilastointikumppaneille
- Tuotesuositus- ja personointikumppaneille
- Perintäyhtiölle, laskujen erääntyessä ja siirtyessä perintään
Paloturvapiste huolehtii tietoja siirrettäessä ja käsiteltäessä tietoturvan ja -suojan korkeasta tasosta EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Kolmansien osapuolten tietojenkäsittelyn tason varmistuskeinoina ovat Euroopan komission hyväksymät mallisopimuslausekkeet, yritystä sitovat tietosuojasäännökset (BCR-järjestely) tai muu tietosuoja-asetuksen mukainen hyväksytty tapa.
Tietoja ei pääsääntöisesti siirretä Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole edellä henkilötietojen käsittelyn tarkoituksien tai tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista, jolloin tietojen siirrossa noudatetaan tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.
Asiakas voi rajata tietojen luovuttamista markkinointi- ja analytiikkatarkoituksiin.
Sivustoilla käytettäviä evästeitä ja mitä ne ovat
Paloturva käyttää evästeitä (”cookies”) ja muita vastaavia tekniikoita, kuten selaimen paikallista varastoa (“local storage”). Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pieniä tekstitiedostoja. Evästeillä ja muilla tunnisteilla on määritetty voimassaoloaika, jonka jälkeen selain poistaa tunnisteen. Käytämme näitä tekniikoita toimintojen toteuttamiseen, personointiin sekä analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen.
Voidaanko tätä tietosuojaselostetta muuttaa?
Palveluiden kehityksen ja läinsäädännön muutosten johdosta pidätämme oikeuden muuttaa tietosuojaselostetta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen ilmoitetaan rekisteröityneille asiakkaille ehtojen päivityksen yhteydessä.
Mihin voin ottaa yhteyttä?
Voit ottaa yhteyttä yksityisyyteen, tietojen käsittelyyn ja tietosuojaselosteeseen liittyvissä kysymyksissä sähköpostilla: info@paloturvapiste.fi